czwartek, 30 stycznia 2014

Jelita Łukasza - lubię to!

Czy robią Państwo coś dla innych? Tak z potrzeby serca, albo - jak mawia jeden barwny Radzynianin - altruistycznie? To proste jak kliknąć "lajka" na Facebook'u! 
Profil "Łukasz Berezak - bijemy rekord polubień dla Ciebie. Jesteśmy z Tobą" zebrał ponad milion lubiących. A może więcej?
Prezentował chłopca cierpiącego na chorobę jelit, który kwestował na rzecz Orkiestry Świątecznej Pomocy. Ponad milion Polaków lubi chorego Łukasza! A wszystkich polaków jest na "fejsie" 12 milionów. Kliknąć więc mógł ~co dziesiąty. Sprawdzić nie sposób, bo profil już nie istnieje - zamieniony z pewnością na reklamę jakichś czipsów, albo telewizorów. Póki istniał z uśmiechem patrzyłem jak wielu mam znajomych altruistów, którzy kliknęli w imię sympatii dla Łukasza, jego jelit i puszki WOŚP. A w zasadzie to śmiałem się z nich, bo na kilometr pachniało "farmą fanów". Śmiałem się z nich i naszego powierzchownego altruizmu. Robić coś dla innych jest jednak nieco trudniej. Nie wystarczy kliknąć - trzeba choćby wpisać numer KRS w odpowiednią rubrykę w deklaracji PIT i przekazać 1% swego podatku. A składa się tak, że to właśnie teraz można pomóc. W Radzyniu trzy stowarzyszenia mają status OPP, a co najmniej dwie osoby prywatnie szukają pomocy przez fundacje z tym statusem. To jak? Mam tu jeszcze wymienić numery, czy wysilą się Państwo i sprawdzą w googlach. Do dzieła!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz