poniedziałek, 22 czerwca 2015

Składam hołd miastu

Spotkałem rankiem chłopaka w koszulce fali "nowego patriotyzmu". - Składam hołd miastu, które mnie wychowało - krzyczał napis z jego t-shirta. On zestresowany dopalał papierosa, czekając na instruktora nauki jazdy. Ja minąłem go przeczytawszy napis i... miałem nawet ochotę zapytać o ten hołd, ale odpuściłem. Nie dowiedziałem się jak dokładnie wygląda jego hołd. Czy to jedynie noszenie koszulki? Czy może to coś więcej? No i dlaczego na koszulce nie ma nazwy tegoż miasta? Nie chciałem chłopaka stresować bardziej niż był. Ale przyznać muszę - sprowokował mnie tą koszulką do przemyśleń.

***
W opublikowanym przez urząd miasta rejestrze umów moją uwagę przykuły dwa reklamowe stojaki, tzw. roll-upy, za ponad 1800 złotych!
Zapytałem o nie Burmistrza, bo znam się na tym, i wiem, że koszt ten jest stanowczo zbyt wysoki. Trzy razy za wysoki! Zapytałem, bo nie kto inny jak Burmistrz deklarował, że wszelkie wydatki dokonywane będą w oparciu o zapytania ofertowe. Wszystko po to, aby ograniczyć nadmierne trwonienie pieniędzy. Nie kto inny jak Burmistrz powtarza też wciąż, że jesteśmy biedni, Radzyń zadłużony, i daleko nam do finansowej płynności. Dowiedziałem się, że stojaki mogły być tanie. Połowę tańsze, albo lepiej. Ale zaprojektował je, jak oznajmił Burmistrz, artysta z Nałęczowa. Do tego zrobił to w części na podstawie zdjęć użyczonych przez radzyńskiego fotografa. Dodajmy, że użyczonych bezpłatnie. Artysta zaprojektował i kasę wziął. A zdaniem Burmistrza kwota 1800 złotych to kwota niewielka. Czy nie warto było poszukać konkurencji w radzyńskich drukarniach i wśród projektantów? Czy to hołd w stronę Nałęczowa? Hołd miastu? Ale zaraz! Nałęczów to majętna gmina! Znacznie mniej zadłużone miasto niż nasz Radzyń.
Może 1800 złotówek w budżecie miasta to ziarenko? Może dla Burmistrza, zarabiającego prawie 12 tysięcy złotych, to suma nie warta uwagi? Szczególnie jeśli wydaje ją z publicznych pieniędzy. Ale dla większości Radzynian - w tym mnie - to kwota bliska miesięcznym zarobkom.
Przykro wciąż słuchać o wszechogarniającej niemocy, biedzie i długach. Jeszcze bardziej przykro, kiedy ten kto o tej biedzie wciąż powtarza, ukradkiem i za publiczne pieniądze robi zakupy "na bogato" i zapomina o oszczędzaniu. Hołdu mieszkańcom i ich pieniądzom brak. Jest mydlenie oczu.

7 komentarzy:

  1. i kłamstwa płynące z ust burmistrza :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest Pan jedynym radnym, któremu zależy żeby to miasto funkcjonowało w zgodzie ze zdrowym rozsądkiem. Niemoc burmistrza jest niebywała. Proszę prześledzić jak funkcjonują miasta o zbliżonym budżecie i zadłużeniu niemal dwukrotnie większym niż Radzyń. Ano funkcjonują, przeprowadzają inwestycje i nikt nie płacze jak nasz administratywista. On zgodnie z zawodem wyuczonym administruje, a miastu jest potrzebny odważny, decyzyjny gospodarz. Gratuluję wnikliwości, bo po to m.in. zostaje się radnym. Proszę też zapytać z czyjego sklepu dokonano zakupów w ramach wykonywania remontów bieżących na Koszarach, bo ja umieram z ciekawości.

    OdpowiedzUsuń
  3. To żeś sobie aferę znalazł! A gdzie byłeś Panie Radny jak mówiono o basenie, gdzie grube setki tysięcy są trwonione? A gdzie byłeś Panie Radny jak słuchałeś wyników audytu np. z przedszkola i nic nie wzbudziło Twojego zaniepokojenia? Jesteś Pan karierowiczem i lepiej milcz i wstydu sobie oszczędź!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo, że Pana komentarz jest nie na temat pomyślałem, że jednak się do niego odniosę.
      Od rozliczania poprzedników są Ci, którzy zasiadali razem z nimi w Radzie minionej kadencji. Dokładnie znają zaniedbania, na które pozwalali siedząc cicho lub którym nie potrafili przeciwdziałać. Ja dopiero w to wszystko wchodzę, staram się być "na bieżąco". Stąd zainteresowanie aktualnymi błędami, zaniedbaniami i zaniechaniami.
      A czy jestem karierowiczem? Z pewnością mógłbym być większym gdybym wchodził władzy w przysłowiowe 4 litery i wolał się "nie narażać". Przemyśl to Anonimowy ;)

      Usuń
    2. No a teraz napisz Anonimowy jak sądzisz? Powinno się o tym nie mówić, że wydano tak żenująco dużo na te roll-upy? Powinienem się tym nie interesować? Kurcze... to Burmistrz nie powinien się podkładać, tylko oszczędzać. Skoro trzeba?!

      Usuń
  4. No i elegancko. Dobrze, że o tym mówisz. Karierowicz, panie radny... ale żółcią trąci. Komuna rules! Trzym się Jakub i oby tak dalej!

    OdpowiedzUsuń
  5. Czerwoną komunę zastąpiła czarna. Jeszcze gorsza. Nie ideowa, tylko zakłamana, wykorzystująca wartości, które dzisiaj zostały wykorzystane w Radzyniu dla osiągnięcia własnych celów biznesowych. Zajadła, bo jedynie słuszna. Także wytycza nam ścieżki i przemawia jedynie słusznym głosem, jak mamy żyć. Ciała nie są w stanie wybatożyć, ale umysłami chętnie grają. Powracając do ekonomii, to obecny burmistrz miał zajęcia wyłącznie w temacie "mój portfel, koledzy i ja". Wszystkie hasła głoszone przed wyborami ekipa Jerzego powinna wrzucić do niszczarki za 100 tys. zł., żeby była pewność, że nikt do nich nie dotrze. To by zniszczyło tę ekipę na amen.

    OdpowiedzUsuń