piątek, 16 stycznia 2015

Szlaban na WOŚP

Nie zbierałem w tym roku pieniędzy na WOŚP, choć byłem wolontariuszem, dostałem puszkę i identyfikator. I to wcale nie przez zdziesiątkowane ataki przeciwników działań Jurka Owsiaka, nie przez paranoiczne teorie, które wyziewają z 'niepokornych' mediów, nie przez podejrzenia. Wszystkiemu winna pora roku w której orkiestra gra. Przeziębiony brałem antybiotyki, a w sobotni wieczór dałem sobie postawić na plecach bańki i szlaban na wyjścia gotowy.
Miałem za to szansę uważniej śledzić nagonkę na akcję Owsiaka w internecie. Miałem czas przeczytać teksty, obejrzeć filmy, wysłuchać pseudo-ekspertów. Czego tam nie brak? Że dzieci zbierające na orkiestrę marzną, że całe to zaangażowanie mediów, wszystkich służb i ludzi za dużo kosztuje, że nie wszystkie pieniądze jakie ma WOŚP idą na sprzęt medyczny (część na szkolenia, wynagrodzenia i koszty), że Przystanek Woodstock. Niektórzy idą dalej! Zarzucają Owsiakowi oszustwa i kradzieże. Manipulują liczbami ze sprawozdań fundacji. Rzygać się chce. Oni plują jadem, a mi się chce na nich rzygać.
Myślę sobie: po co im to wszystko? Po co ta zawiść, po co cały ten demagogiczny wysiłek, po co manipulacje? Ale to proste jak cała socjal-konserwatywna prawica. Idziemy do władzy! A skoro Owsiak nie jest z nami to jest naszym wrogiem i znajdziemy dowody na to, że jest wcielonym złem. Boże! Widzisz to i nie grzmisz? A może się śmiejesz?

11 komentarzy:

  1. Moja córka po raz pierwszy była wolontariuszką. Wcześniej pomagała na Paraolimpiadzie. W szóstej klasie zbierała nakrętki dla Hospicjum w Lublinie itd...itd... Wspieram ją w tych wszystkich działaniach. Chcę, by wyrosła na wrażliwego, dobrego człowieka. Żadna moja gadanina tak nie zadziała, jak takie "lekcje wychowawcze" w terenie. Widać, że ci wszyscy opluwacze nie uważali w szkole życie! A może mieli złych nauczycieli?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jakich mieli nauczycieli, ale Ty dobrze wychowujesz swoją córkę. Pozdrawiam!

      Usuń
  2. ..bo po co Nam Owsiak jak zostaliśmy "zawierzeni" Jezusowi..
    Owsiak robi od lat dobrą robotę tylko ze pisowskie gwiazdy nawet z tak pozytywnej organizacji potrafią swoim szczuciem zrobić bestie wyciskającą pieniądze..
    Uczestniczyłem w VII finale w sztabie miasta Lublin i wiem ine wszyscy ludzie wkładają w to serca siły i bezinteresownego wsparcia i nie podoba mi się aktualne traktowanie akcji WOŚP. Wole WOŚP niż Radio M. ... Niech Nam Orkiestra Gra na Zawsze !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że każdy ma prawo wspierać kogo i jak chce. Grunt, żeby starać się pchać cały ten wóz w dobrą stronę, dawać dobry przykład. Obóz atakujący Owsiaka i WOŚP robi złą robotę dla naszego społeczeństwa. Dzieli je według zasady "im gorzej - tym lepiej (dla nas)". To smutne!

      Usuń
  3. Prawda i tylko prawda co piszesz Jakubie.
    Byłem świadkiem gdy wrzucałem pieniądze do puszki jak ksiądz odpędzał wolontariuszy spod kościoła mówiąc , że Owsiak to Hare kryszna.
    A ja się pytam.
    Czy ktoś ma licencję na robienie dobrych rzeczy?
    Czy księża nie robią przekrętów?
    Czy dzieci nie marzną lub czy nie jest im za gorąco gdy idą ponad 300 km na pielgrzymkę?
    Ludzie opanujcie się!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za komentarz. Nie podejmę się jednak odpowiedzi na te pytania. Może przy okazji innego felietonu? :)

      Usuń
  4. Na szczęście jest już w Polsce coraz mniej naiwnych ludzi, którzy wierzą, że Owsiak zbiera na biedne dzieci, prawda jest niestety taka, że tysiące wolontariuszy moknie myśląc, że pomaga chorym a niestety ogrom tych pieniędzy idzie na finansowanie rodziny Owsiaków i zarządu fundacji . Pensje po 13000 zł to jest dobre i moralne? Brak jawności przetargów i jawności sprawozdań? Poza tym Owsiak przegrał sprawę w sądzie z jak to on mówi hejterem właśnie dlatego, że nie przedstawił sprawozdań, więc geotermia nie jest hejterem tylko mówi prawdę prosto w oczy a oszustem jest Owsiak i takie są fakty!

    OdpowiedzUsuń
  5. Owsiak wystawia sie na atak komentujac polityke. Jesli robilby tylko swoje, nikt by nie powiedzial zlego slowa o nim.

    OdpowiedzUsuń
  6. Owsiak robi za dużo szumu, nie daje mimo wszystko dobrego przykładu, dorabia filozofię luzu do czegoś, w czym luzu nie powinno być. Bo pomagać trzeba każdego dnia, przez cały rok, a nie tylko raz do roku w blasku fleszy, wśród hałasu i muzyki. Trzeba to robić własnymi rękami, pomóc w opiece nad chorym, pomóc w remoncie, wysłuchać, pomóc w sprawach codziennych, oddać swoje rzeczy, oddać swoje pieniądze. I trzeba to czynić "ewangelicznie", czyli tak, żeby "prawica nie wiedziała co czyni lewica", a więc w ciszy i skromności. Bóg, który widzi w ukryciu, odda Tobie, siostro i bracie. Jarek ze Skierniewic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogólnie jest w tym racja. Tak to powinno wyglądać w przypadku każdego człowieka, każdego zwykłego człowieka. Może Owsiak poza finałem też pomaga i robi to poza obiektywami kamer. Natomiast, żeby pomaganie promować, uczyć go, żeby się nim bawić i robić to wspólnie potrzebny jest taki lider jakim jest Jurek. Mógłbym wymieniać innych liderów - takich co uczą dobrego pomagania i do pomagania zniechęcają. Rzecz w tym, że tematem felietonu była moja niechęć do nagonki na Owsiaka. Samo pomaganie cenię na tyle, że wolałbym pozwolić mu tę akcję realizować w spokoju, a rozliczaniem zająć się w odpowiednim momencie.

      Usuń
  7. Niedawno można było przekonać się, że Pan Owsiak nie jest dobrym wzorem do naśladowania i nie nadaje się na "lidera". Czy "lider" na pytania dziennikarza o finanse spółek zakładanych przez "lidera" odpowiada: "Wyprowadzić tego żulika!", po czym dziennikarza wylatuje z konferencji na zbity pysk? Czy "liderowi" wolno więcej? "Lider" najwyraźniej tak uważa. Jarek.

    OdpowiedzUsuń