czwartek, 30 kwietnia 2015

Dar od niebios

"Ranczo" jedzie do Radzynia.
I nagle znów jesteśmy w centrum uwagi, a Radzyń jest centrum Wszechświata.
- To byli u was kamerować? - pytają mnie osoby, które dowiadują się, że kawiarnia Kofi&Ti będzie w serialu "Ranczo". - Pokażą was w telewizji? - Ławeczka z Pietrkiem, Solejukiem, Hadziukiem i Japyczem stanie przy Warszawskiej? - Będziecie podawać pierogi Solejukowej i sprzedawać Mamrota? Znajomy fan serialu pisze do mnie: - Zróbmy coś, żeby władze zaprosiły ekipę "Ranczo" do nagrania choć jednej sceny w Radzyniu. Dziennikarze pytają mnie czy serial jest dobrze wykorzystany przez miasto do promocji. Ktoś życzliwy podpowiada:
- Co nam po tym "Ranczo"? Gdyby nawet ktoś tu przyjechał, to i tak nie ma tu co oglądać. Z życzliwym się nie zgadzam. Do ciekawych puszczam oko.
Myślę, że w Radzyniu nie trzeba nam już kamer ekipy "Rancza". Dar od niebios/łut szczęścia już nam się trafił. W każdym odcinku kultowego serialu pada nazwa naszego miasteczka, pojawia się rejestracyjna tablica, autobus, gazeta, czy mała klimatyczna kawiarenka. Zastanówmy się co zrobić z tym faktem, bo fani "Rancza" nie przyjeżdżają do nas szukać gór, jezior ani plaży z molo. Ale przyjeżdżają! Odnajdują tu sielski klimat, spokój i miejsca, gdzie czas płynie wolniej. Bo takie jest "Ranczo" i taki jest nasz mały Radzyń.
Najważniejsze jednak jak się do tego nastawimy. Zechcemy tę szansę wykorzystać, czy będziemy pomstować na biedę, bezrobocie i złe władze? Wymyślimy coś, czy będziemy czekać aż inni zrobią to za/dla nas. Póki co spotkajmy się w Kofi, albo przed telewizorami w niedzielę, 10 maja o 20.00. I wcale nie po to, żeby się przekonać kto zostanie prezydentem.

4 komentarze:

  1. Czyli nic nie Kamerowali w Radzyniu?

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, w 2001 skończyłam I LO (wtedy było jedyne :). Nadal jestem emocjonalnie bardzo związana z Radzyniem i okolicami. Bardzo mnie cieszy, że w Ranczu wykorzystywana jest nazwa naszego miasta. Oczywiście dzisiaj z radością oglądałam odcinek z Kofi & Ti.
    Bardzo żałuję, że przepadła szansa zrobienia zdjęć w naszym liceum, kiedy serialowa Kinga do niego chodziła. Pisałam nawet do producenta serialu (odpisali), ale niestety nie udało się. Może będzie jeszcze jakaś okazja. Pozdrawiam serdecznie :) Basia Leszczyńska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Basiu - bardzo dziękuję za ten pełny ciepła i sympatii wpis. Gdyby tak więcej osób - szczególnie tych, którzy decydują o wydatkowaniu środków publicznych - chciało pisać takie maile pewnie efekt byłby inny ;)

      Usuń